Hogyan motiválhatsz mást

Meditáció, meditálás kezdőknek - Bizonytalan vagy, hogy fogj bele? Próbáltad, de nem működött? Hibák, amiket kezdő meditálók elkövetnek, de te elkerülheted

Hogyan motiválhatsz másokat változásra?

MIKOR AKARUNK MÁSOKAT RÁVENNI VALAMIRE?

  • Ha gátolják és elnyomják magukat
  • Ha Téged akarnak gátolni és elnomni

 

RÁ AKAROD VENNI VALAMIRE/ Pl. VITA:

  • Megértelek/ megértem az érzelmeidet
  • Igazad van

Ilyenkor kikerüljük a hatalmi harcot. Ezzel hatalmi pozícióba hozod a másikat, aki épp erre vágyik.

Ha nem akar meghallgatni, vagy asszerint cselekedni, hogy ha elrénél valami fantasztikus dolgot, akkor megtenné-e. Ha sikerül, egy kicsit sikerült lazítanod a hitrendszerén.

  • Enyhítsd a másik egójára mért csapást! – adj logikus magyarázatot a gondolkodására, ezáltal nem úgy tűnik, hogy tévedett, hanem hogy a meggyőződéséhez vezető információ volt hibás.
  • A kölcsönösség pszichológiája – Legyen valami, amiben megfodaod a tanácsát.
  • Az „Igazad van!” hatása – ismerd el az ő igazságát és kérd, hogy ezután hallgassa meg a tiédet.
  •  

HOGYAN ÁLLJ KI MAGADÉRT?

  • Ne azt mondd, hogy ne legyen ilyen, vagy olyan! – Mondd, hogy attól, hogy ilyen, még kiállhat magáért.
  • Megkérheted, hogy egyszerűen csak próbáljon ki valamit, attól még nem kell megváltoznia. – ettől biztonságban érzi majd magát-
  • Ha megfelelési kényszer esetén: gyakorolj először egy biztonságos környezetben vele, utána menj vele a „való világba”.
  • A negatív és pozitív visszajelzés hatásai: ösztönöz, pl, hogy „jó leszel”, elveszi az önbizalmad az, hogy „úgysem fog sikerülni”.
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt